- En perle på Amager.
18-September-2021
18-September-2021
27-August-2021
Opsigelse af parkeringspladser
Som vedtaget på generalforsamlingen vil bestyrelsen opsige alle lejet parkeringspladser pr. 1. april 2022 der ikke har fremvist en registreringsattest på sit køretøj. Dette for at give bedre plads til dem der har et behov for en plads i hverdagen. Der er flere som har en plads, uden at have en bil. Dette vil vi dermed lave et opgøre med.
For at beholde din parkeringsplads skal du komme på kontoret med en kopi af registreringsattesten på din bil. Den kan afleveres personlig i kontoers åbningstid her i september. Eller den kan lægges i kontoers postkasse. Man kan også sende den på mail til bestyrelse.nv@gmail.com
Husk at skrive havenummer.
Byggestoppet gælder stadig
Kære alle kolonister.
Bestyrelsen kan se at flere går i gang med at bygge til. Vi gør opmærksom på at kommunens byggestop stadig gælder. Det betyder at man ikke kan bygge til, lave skur eller legehus, sætte drivhus op uden at søge kommunen om tilladelse. Hvis man ikke har en tilladelse, skal det ulovlige byggeri rives ned med det samme.
Vi har ikke noget dato på hvornår det byggestop ophøre.
Groland lukker helt efter denne sæson
Det er med stor beklagelse at bestyrelsen har modtaget Groland opsigelse på marketenderiet. Specielt efter den lange og urimelige kamp mod kommunen. Det blev så også de begrænsninger som kommunen har givet os, der tog livet af Groland. Det kunne ikke køre rundt uden at der kunne laves mad også til de fester der bliver holdt i foreningen. Og det må Groland ikke mere.
Groland har heldigvis besluttet at køre sæssonen ud, så det glæder os, at vi kan sige ordenligt farvel til dem.
Bestyrelse må så i arbejdstøjet igen, for at finde ud af hvad vi vil med de lokaler. Det er jo en tung arv at skulle følge efter Groland. Der på trods af Corona, sag fra kommunen virkelig skulle køre op af bakke i hele deres tid, alligevel har kunne flytte så meget på den måde et marketenderi skal køre på,for at samle foreningen.
Groland vil blive savnet og Bestyrelsen og hele foreningen krydser fingre for at det går dem godt, så de snart kan åbne Groland et andet sted i nærheden.
Mvh Bestyrelsen
01-August-2021
13-Juli-2021
22-Juli-2021
Nye Kontoret åbningstider
Bestyrelsen har en del opgaver som vi vil prioritere højt at få lavet, samt flere og flere skriver til på vore mail i løbet af ugen. Derfor har vi valgt at have åbent i de lige uger og holde lukket i de ulige, men arbejde på de mange opgaver vi har liggende.
Kontoret vil derfor være åbent tirsdag:
27 juli
10 aug
24 aug
Vi vil så have åbent hver tirsdag i september, til at vi har sidste kontortid den 28 september.
Referatet er klar nu.
klik på linket og kom frem til dokumentet.
Inden for de næste par uger vil bestyrelsen gå en tur rundt og kigge på parkeringspladserne. Så få den gjort pæne. Det er dit ansvar, at pladsen er velholdt.
07-Juli-2021
Groland åbner igen lørdag 10 Juli
Så er det blevet tid til at kigge på jeres parkeringspladser
30-Juni-2021
Det er en af årets bedste nyheder at vi igen kan få åbnet vores marketenderi. Vi har simpelthen vundet en gigantisk kamp, og fået en tilladelse, til at lave mad og sælge madvare i vores marketenderi.
Dette har kunne lade sig gøre pga. et massivt pres fra jer, en vanvittig god opbakning fra vore lokal aviser. Bestyrelsen der sammen med vores advokat fandt flere fejl i afslaget, samt Groland som aldrig gav op og kæmpede heroisk.
Det hele ender op i små ændringer, hvor kommunen gør det klart at det er foreningens marketenderi, og der må ikke reklameres udenfor foreningen. men hvis man kommer forbi må man selvfølgelig gerne spise og købe mad hos vores marketender.
Bestyrelsen er selvfølgelig begejstret over at vi kunne bevare en marketenderi i vore forening. vi vil gerne takke Allan, vore Borgmester, som tog vores henvendelse seriøst og kom på besøg og så hvilken fantastisk ting vi havde kørende. hvilket gav os mulighed for at lave en ny ansøgning. og tak til amagerbladet og 2770 for den opbakning.
GROLAND ER TILBAGE !!!!!
Bestyrelsen vil snart gå en tur igennem foreningen og kigge på jeres haver. Så nu er det tid til en tur i haverne og gøre dem flotte.
25-Juni-2021
07-Juni-2021
Cykelløb på søndag 27 juni
Der er cykelløb på vejene omkring foreningerne nu på søndag den 27 juni. bestyrelsen har derfor valgt at åbne porten til Johannes Burg Alle på søndag, så man nemt kan komme ud og ind i HF NordreVang. Den bliver lukket igen søndag aften.
Parkeringspladser på vestre side af tværvejen fra tjørnevej til Lindevej.
Havevandring
23-Maj-2021
Lidt info om det nye pæne område bag ved parkeringspladserne på tværvej imellem Tjørnevej og Lindevej.
Der er nu planeret fra parkeringspladsen og ind til hækken, det vil nu påhvile lejer af parkeringspladsen at holde den ryddeligt og pæn. Det gælder området foran, bagved og på siderne af parkeringspladsen. Dvs at ukrudt skal holdes væk fra det område inklusiv parkeringspladsen, man har også pligten til at holde hækken. Her ville det være en god ide at tale med den som bor på den anden side af hækken så man ikke bliver uvenner over bagateller. Hvis man vælger at plante noget lavt voksende f.eks. rhododendron skal det stadig holdes nede, man kan også så græs, men det det skal slås og holdes ned så det ikke løber løbsk.
På hele parkeringsområdet kan vi se at fliser hopper og danser rundt. Bestyrelsen blevet enige om, at parkeringsplads lejer kan lægge alle former for sten på, så man ikke render rundt i pladder. Det kunne være perlesten, fliser eller grus
23-Maj-2021
22-Maj-2021
Sommerfesten er aflyst
Bestyrelsen har besluttet at vi aflyser sommerfesten igen i år.
Det vil ikke være muligt at kunne holde den på en tilfredsstilende måde.
Vi vil i stedet bruge vore energi på at holde en kanon fest næste år, hvor vi har 60 års jubilæum.
Spritkørsel
Bestyrelsen vil hermed gerne indkalde HF Nordre Vangs medlemmer til Generalforsamlling Lørdag den 19. juni kl 12.00 på plænen ved Fritidshuset.
Følg dette link og hent indkaldelsen, regnskab og forslagene.
NYT.. der var desværre et forslag som ikke var kommet med i første forsøg. det er kommet med nu.. Beklager
Bestyrelsen er blevet opmærksomt på, at der er flere i foreningen, som kører spritkørsel. Bestyrelsen tager stærkt afstand fra dette. Spirituskørsel må og skal ikke forgå. Hvis i har mistanke til nogen, som gør det så kan man evt. tage en samtale med vedkommende. Det vil også være muligt at skrive til bestyrelsen så vil vi tage en samtale med pågældende.
Som i alle ved er årsagen til flest trafikdræbte om året hastighed og alkohol. Bestyrelsen tager stærkt afstand fra begge dele. Vi vil derfor i sammen forbindelse bede jer alle om at overholde hastighedsgrænsen på 15 km/t her i foreningen.
Det er en lille forening og det er ikke nødvendigt, at køre rundt herinde med alkohol i blodet. Hvis du skal indtage alkohol så tag cyklen. Da vi har hørt dette fra flere, håber bestyrelsen ikke vil bliver nødt til at tilbageholde nogen af vores kolonister, indtil politiet ankommer, pga. spirituskørsel. Men vi vil se os nødsaget til det, hvis det ikke stopper øjeblikkeligt. Såfremt dette sker vil bestyrelsen, ligeledes se om der er mulighed for at få lejemålet opsagt jf. vores vedtægter § 7.2.
Dette er naturligvis ikke noget vi ønsker, men vi sætter vores kolonisters tryghed og sikker højt og vi skal allesammen være trygge og sikre i vores kolonihaver.
Med ønske om en god sommer til alle.
14-April-2021
Groland Marketenderi er blevet lukket af Tårnby kommune.
11-April-2021
Indsamling til Birgit have 114
Groland lukker butikken på ubestemt tid fra på mandag d. 19 April.
For at gøre en lang historie kort, så blev vi i efteråret gjort opmærksom på af Tårnby kommune at vores lejede lokaler i Marketenderiet ikke var godkendt som spisested, men at vi kunne ansøge herom.
Det har vi i god tro selvfølgelig regnet med at de var, i og med vi overtog lokalerne med et produktionskøkken, fødevarestyrelsens kontrol, den forhenværende Marketender havde etableret pizzaria her og at det står i vores kontrakt, at vi må producere madvarer.
Vores ansøgning blev taget op af Tårnby Kommunes Bygge og ejemdomsudvalg i går. De har givet os et afslag på ansøgningen fordi de ikke mener vi lever op til (citat tårnby kommune):"Etablering af spisested i landzone vil ændre anvendelsen og dermed ændre udtrykket af kolonihaveområdet. At drive et spisested for op til 5 haveforeninger har karakter af kommercielt sigte og kan ikke længere anses som værende en naturlig aktivitet for et marketenderi"
I kan se dagsordenen for mødet d 13 april her: https://www.taarnby.dk/politik/dagsordener-og-referater/...
Vi ser ingen anden udvej lige nu end at lukke butikken fra på mandag på ubestemt tid, da vi dér modtager et påbud fra Teknisk forvaltning mod at producere en hver form for madvarer. Altså hele vores eksistensgrundlag: brød, delikatesser, dagens ret og så videre. Vi kan desværre ikke leve af at sælge øl og slik.
Vi indsender selvfølgelig en klage og må afvente denne indtil vi forhåbentlig kan åbne op igen.
Vi har også startet en underskriftsindsamling op, som vi håber i vil gå ind og skrive under på. Find den her: https://www.skrivunder.net/bevar_groland_marketenderi
❤️❤️❤️
Andreas og Gro
#bevargrolandmarketenderi #grolandmarketenderi
HF Nordrevangs Bestyrelse gør indsigelser
Vi vil selvfølgelig ikke finde os i at kommunen laver sådan en indgreb i vores forening. Der skal ikke være nogen tvivl at man altid skal overholde reglerne. Så selvfølgelig skal man have bevillingerne i orden.
MEN, der har været marketenderi på den adresse side have foreningen blev åbnet i 1962. Der var for starten en bager, i de bygninger. Vi kan undre os over, at kommunen aldrig har været ude og besøge os, på trods at at de har tilsynspligt..
De sidste 8 år har der været bla. været pizza restaurant, købmand og nu Groland Marketenderi. På trods af at der har været corona, har vi sidste år været overvældet, af alle de lækre ting, der bliver lavet i deres butik.
Så det er meget svært at se en forening, som ikke har det forsamlingssted mere.
Vi håber at vi kan få de politikker ud i det virkelig liv og se at der ikke er en restaurant kæde der er åbnet i HF Nordrevang.
Men en hjertelig sted med utrolig lækkert mad og fantastisk hygge i den rigtige kolonihave stil og ånd.
Bestyrelsen vil sammen med Gro og Andreas mødes og se på hvilken muligheder vi har og hvor vi kan få hjælp.
Indsamlingen til Birgit have 114 som har haft en del hærværk mod sit hus henover vinteren, sluttede i går. Bestyrelse er overvældet den opbakning der har været.
Der er samlet 8465kr ind til Birgit. Det er intet mindre ind fremragende og viser hvilken fantastisk sammenhold og mennesker der bor i vores forening. TAK.
Birgit har skrevet et tak til jer alle her:
Kære ”med-kolonister”
Tusind tak for den store opbakning og ikke mindst det økonomiske tilskud til udbedring af vinterens skader. En speciel tak til bestyrelsen – I har virkelig været søde og hjælpsomme. Jeg synes, det har været meget utrygt og ikke særlig rart og håber, det er sluttet nu. Heldigvis har mine naboer lovet at passe på mig i sommer :-)
En ting er, at politiet ikke har kunnet gøre mere – vi lever selvfølgelig - og heldigvis for det - i et retssamfund, hvor beviserne skal være i orden, men at mit forsikringsselskab ikke kan yde bedre service lever vist op til sætningen: Man kender først sit forsikringsselskab, når man har en erstatningssag.
Jeg har haft ”besøg” 5 gange fra december til februar. Alka betragter dette som 5 sager med hver sin selvrisiko på 1.960 kroner. Selvom alt tyder på samme gerningsmand, mener Alka ikke, der er sammehæng!! De 3 sager er ”kun” graffiti, som jeg nok selv skal få fjernet det meste af med lidt knofedt og maling, mens de 2 andre er større skader.
Den ene skade vedr. noget tømrerarbejde, som er ved at blive udbedret.
Den anden vedr. min varmepumpe, hvor Alka (Tryg) kun vil dække 50% af det tilbud, jeg har indhentet, hvilket betyder at jeg vil skulle betale ca. 7.000 kroner selv, så I kan nok forstå, at jeg er meget glad for jeres donationer.
Derfor endnu en gang kæmpe tak for hjælp og opbakning og I ønskes alle en rigtig god og forhåbentlig solrig og coronafri sommer,
Mange hilsner
Birgit Larsen
Have 114
08-April-2021
29-Marts-2021
Vi har lige modtaget en lidt forsinket anvisning fra kommunen angående byggestop.
Det betyder at de byggetilladelser bestyrelsen har givet er annulleret og man skal nu ansøge kommunen om byggetilladelse.
Brevet ligger på hjemmesiden, under lokalplan.
Byggestoppet gælder fra den 29 marts til 24 maj 2021, hvorefter vi forventer at have en lokalplan vi kan godkende efter.
For nuværende, er det ukendt, om kommunen vil overtage byggetilladelser fremover. Det havde de ellers sagt, at det ville de ikke ved de møder vi har holdt med dem.
Skriv til byggeudvalget.nv@gmail.com hvis der er nogen spørgsmål omkring jeres byggesag, eller tolkning af dette skriv der er kommet.
Generalforsamling 2021
24-Marts-2021
Vi har booket skolen til at holde Generalforsamlingen den 23 april. Men vi kan allerede nu se at der ikke vil være muligt at afholde den på dette tidspunkt, Pga. de restriktioner vi stadig er underlagt. Derfor har vi besluttet at holde den udendørs, på græsplænen ved fritidshuset lørdag den 19 juni kl 12.00. Hvis det vælter ned den dag vil vi holde den, dagen efter den 20 juni kl 12.00. Man kan selv tage stole med. Det er selvfølgelig kun tilladt at deltage hvis man har en have.
Bestyrelsen forventer at udsende indkaldelsen inden for et par uger.
Mvh
Bestyrelsen
Tårnby kommune har i dag sendt høringsbrev ud til os alle sammen. Det handler omkring den nye Lokalplan som snart er på trapperne.
Bestyrelsen vil klart anbefale jer at læse det brev.
Brevet skulle gerne komme i jeres E-boks fra i dag og frem.
Mvh
Bestyrelsen
18-Marts-2021
Åbning af vandet
Så er der blevet åbnet for vandet og rigtig mange har ikke lukket deres hovedhannen. Hovedhannen ligger i et af jeres hjørner i baghaven som udgangspunkt lige i skel der hvor jeres vandpost er.
Det er vigtig at I sørger for at grave dem fri, så man nemmere ved at lukke for jeres vand, hvis der er en vandskade hos jer.
Vi har desværre også set en masse dårlig udført vvs arbejde, når vi kommer ned til jeres vandpost i baghaverne. Almindelig vandslanger der bliver brugt som reparation til vandtilgang til huset. Eller andre uautoriseret VVS løsninger. Dette skaber mulighed for stort vandspild og udgifter for os alle.
Bestyrelsen vil gerne gøre opmærksom på at alt VVS arbejde skal udføres af en autoriseret VVS'er, både inde i huset og ude ved skel.
17-Marts-2021
Husk at pligtarbejde starter nu på lørdag. Bestyrelsen vil gøre alt for at passe godt på jer. Der vil mindst være 2 bestyrelsesmedlemmer på de næste par gange. Så vi kan udlevere og modtage værktøj og redskaber. Så kom glad og hyg med dine naboer og lad os starte sæsonen godt op i år.
På lørdag er det have 180-209 der skal i gang.
Der er en tendens at mange der vil have fat i bestyrelsen skriver på Facebook.
Bestyrelsen sidder ikke klar og kigger Facebook hele tiden.
Så hvis der er et problem som bestyrelsen skal tage sig af, er det bedst at bruge mail bestyrelse.nv@gmail.com ellers i akut nødsituation på telefon 61 37 18 43
Bestyrelsen ser gerne at man i de fleste tilfælde, ser om man selv kan redde situationen, eller hvis det er i en nabos have, at man så forsøger at få fat på personen. Hvis man ikke kan det, er det fint at kontakte bestyrelsen hvis det er akut.
15-Marts-2021
08-Marts-2021
Hærværk i vinterperioden
03-Marts-2021
28-Januar-2021
22-Januar-2021
Vi åbner snart for vandet
Hvis vejret holder sig til den varme side, åbner vi for vandet den 18 marts. Derfor er det vigtigt at man kommer ud og sikre sig at alle vandhaner er lukket nu. Vi ser hvert år at mange, der har ladet vandhaner stå åbent, eller man har brugt vinteren til at bygge lidt om, og så glemt at få lavet VVS færdigt.
Så kom i foreningen og giv jeres hus et forårs chek.
Husk forslag til Generalforsamling
Forslag til Generalforsamling skal være afleveret til bestyrelsen inden den 01-02-2021 i henhold til foreningens vedtægtet.
Der rigtig mange herude, som har gode forslag, men det kommer kun op hvis der bliver skrevet til bestyrelsen. det kan ske på vores hjemmeside, brev i postkassen eller ved at skrive til bestyrelse.nv@gmail.com
Så er listen for hvornår i du skal på pligtarbejde i 2021 blevet opdateret.
Følg linket og se den nye liste.
Vi har henover vinteren været plaget af en række hærværk rundt omkring i haveforeningen. Det har desværre vist sig at være en tosset person, som stalker et af vores medlemmer i foreningen. Personen har malet på mange af vores skilte og mange af jeres postkasser. Hos en enkel af vores ældre medlem, er han gået helt amok og har sprængt hende varmepumpe og dørkarm i stykke, med meget kraftig hjemmelavet bomberør og malet på huset og flere vinduer med en tube maling. Det er sket over flere omgange og hos en ældre dame som intet har med den person at gøre.
Vi har selvfølgelig med personen til politiet, og har ham også på vores videokamera, hvor han har maske på. Politiet kender ham godt og har snakket med ham flere gange. Men han nægter at have gjort noget, og da vi ikke med garanti kan se at det er ham, vil politiet ikke gøre noget. Det er jo skrækkeligt at man skal lave med sådan en stalker og hun kan ikke gøre noget ved ham.
Så har vi problemet med vores kolonist i have 114 som har fået ødelagt sit meget flotte hus. Da hærværket er sket over flere omgange vil forsikringen have selvrisiko for hver skade og det bliver dyrt. Så bestyrelsen har besluttet at vi starter en indsamling til Have 114. Så vi håber at mange vil være med og hjælpe lidt til.
Man kan hjælpe med at sende penge på Mobile Pay på dette nummer 20679701 husk at skriv jeres have nummer eller indsamling.
Eller på denne konto nr. reg. 4467 konto. 4468192144. husk at skriv jeres have nummer eller Indsamling.
Det er Lis som står for indsamlingen. Vi samler ind indtil den 10 april.
22-Januar-2021
15-November-2020
Kære alle i Nordre Vang.
I og jeres familie ønskes en rigtig glædelig jul, og et rigtig godt nytår.
Vi håber at 2021 bliver et bedre år end 2020 og at vi kan være tættere på alle dem vi har nær.
På bestyrelsens vegne
Susanne
Lokalplan for HF Nordrevang
Så har vi lidt nyt omkring lokalplan. Bestyrelsen havde håbet, at vi kunne have haft på plads, på dette tidspunkt. Men Corona har også sat en lille stopper for det arbejde.
Kommunen har i stedet været ret gode og ansat 2 konsulenter, som skal hjælpe kommunen, og os med at få sat gang i det arbejde. Der er 9 kolonihave foreninger i Tårnby, som mangler at få en lokalplan, og 4 som har fået.
Det gode er, at Tårnby Kommune er meget glade for alle os kolonihaver foreninger, og vil gerne bevare vores områder. Nu skal vi bare i gang med det arbejde, sammen med de to konsulenter.
Som det ser ud nu, vil vores forening få en lokalplan i 2022-23
Lokalplanen skal erstatte den gamle deklaration. Det er her hvor alle reglerne er for vores forening. Der er bla. beskrevet størrelse af vores huse og hvor tæt vi må bygge. Det bliver i den nye lokalplan, vi håber at få lov til at bygge, lidt tætter til skel, samt flere friheder til at bygge skure.
Det bliver godt at få den på plads på et tidspunkt.
06-November-2020
Generalforsamling 2020
Så fik vi afholdt årets Generalforsamling.
Der var kun 32 medlemmer der deltog, så det blev en meget kort længe ventet generalforsamling. Den blev holdt på kun 20 min. Vi må sige, at det var corona venligt. Vi håber at vi snarest muligt kan sende en referat ud til jer.
02-November-2020
Ulovlig parkering på vejene
Vi kan igen se at mange ikke overholder vores regler med parkere på vores veje. Vi vil igen begynde at gå rundt og dele gebyr ud til dem der ikke forstår vores regler. Reglerne gælder hele døgnet.
Mvh Bestyrelsen
22-Oktober-2020
Gade lampe er gået ud
Gade lampen ved have 70 er gået ud. Vi har bestilt tekniker til at reparere den. Den vil blive fikset indenfor et par uger, da der er leverigstid på reservedelen.
18-Oktober-2020
Husk at vi snart lukker for vandet.
Torsdag den 29 oktober lukker vi for vandet. Det betyder at i inden den dag skal lukke for jeres hoved vandhane ved forgreningen i hækken.
Samme dag vil vi lukke porten.
15-Oktober-2020
Så er indkaldelsen til Generalforsamlingen klar til jer alle sammen på vores hjemmeside. Den bliver afholdt fredag den 6 november kl 18.00 på Skelsgårdsskolen, Ugandavej 138, indgang B, 2770 Kastrup.
02/10-2020
Vi indsamler de nye affald container på pligtarbejde lørdag den 3/10 som er sidste pligtarbejde. Dette er for at de ikke skal stå halvfyldte hele vinteren. vi vil samtidig informere om at der vil blive hentet husholdnings affald sidste gang på mandag den 5/10 ved vejen af vores skraldehold.
Det er jo en lidt trist tid hvor sæsonen er ved at være slut og mange er vendt hjem til lidt varmere stuer. Men bestyrelsen har ikke opgivet at holde generalforsamling i år. Vi er ved at planlægge den. Det vil blive en reduceret generalforsamling uden indkommende forslag. Men for at der ikke skal komme til, at få konsekvenser for de næste mange år, bliver vi nød til at få godkendt vores budget og valg af tillidsposter. Vi vil derudover sætte en begrænsning, på kun en medlem til havelod. Af den simple grund at vi ikke vil kunne have plads til ret mange menneske, hvis vi skal overholde alle de anbefalinger, der er for tiden.
Generalforsamlingen vil blive afholdt fredag den 6 november. Der vil komme en indkaldelse meget snart.
24/9-2020
Vi har desværre lige fået at vide, at årets præmiefest, som skulle være afhold den 31 oktober er blevet aflyst p.g.a corrona. Det er vi i bestyrelsen selvfølgelig kede af, da det er en rigtig god måde at fejre dem, som gøre lidt ekstra, for at vi har nogen flotter haver.
Bestyrelse er ved at finde ud af hvordan vi kan fejre dem i lidt mindre omfang. Så de heldige kan få deres præmier. Det vil blive meldt ud snarst.
Man kan se åres vinder via dette link. Præmie haver 2020
22/8-2020
Husk at bestyrelsen er ude og gå havegennemgang for tiden. så det er en god ide at få ordnet sin parkerings plads og lige tage en tur igennem haven og få ordnet bede og slå græsset 🙂
9/8-2020
Så er der sendt et nyt nyhedsbrev til jer alle samme. se dette link.
8/7-2020
Der har været så stor interesse, for vores haveforening, til at blive skrevet op på ventelisten, at bestyrelsen har taget den hårde beslutning, at lukke for opskrivning igen. Vi har fået over 130 nye på listen i år, og det betyder at listen nu er så lang, at det vil tage for langt tid før man bliver tilbudt en have. Det er urimeligt over for dem som står på listen, hvis vi bliver ved med at tilføre flere nu.
Så listen er lukket igen fra den 7/7-20
8/7-2020
Se de nye affald sorterings regler her.
De nye container er stillet ud nu og skal bruges fra i dag.
20/6-2020
Vi kom igennem den første kontor dag, med en lang kø til opskrivning. Der var nogen som havde stået foran kontoret, det meste af dagen. Det må betyde, at vi er en velanset kolonihave forening, som vi kan være stolte af.
Vi er også kommet godt igang med pligtarbejde igen. Nu kan man rigtig se at vi er bagud. Så det er med stor glæde at de folk der kommer på pligt arbejde, virkelig giver den gas og vi når en masse ting, samtidig med at vi passer på hinanden og får hygget og sludret. Det er en meget vigtig del af Pligtarbejdet. Det virker også som om at vores nye edb system til at styre pligtarbejdet virker fint, og de fleste er glade for at de røde sedler er væk.
Gerald har fået samlet en masse hold som begynder at lave friviligt arbejde rundt i havenforeningen. Det er ret imponerende at vi stadig kan samle frivillige. Legepladsen er ved at få ny indgang ved rundkørelsen. Der bliver sat en låge op, og der er ryddet som man bedre kan se vores små børn når de komme ud fra lege pladsen. Der vil blive laver 6-8 p-pladser til biler, ved den gamle indgang. Der bliver sat et nyt hegn ind mod legepladsen, så der ikke kan leges op af bilerne.
9/6-2020
Det er med den største fornøjelse at vi kan informere at Kontoret åbner igen på tirsdag den 16/6 kl 17.30 til kl 19.00. Vi ser frem til at kunne snakke med jer alle sammen igen. Der vil selvfølgelig være en begrænsning på maks. 2 personer af gangen, udover de personer fra bestyrelsen. Men med lidt tålmodighed og respekt til hinanden udenfor, vil det helt sikkert gå fint.
Husk at vi har åbent for opskrivning i år. Man skal møde personligt op. Det koster kr 100,- at blive skrevet op, og man kan betale med kontant eller mobilpay. Bestyrelsen vil gøre opmærksom på at man kan blive skrevet op og genopskrevet hele sæsonen. Så der ingen grund til at komme på første kontor dag, for dette.
23/5-2020
Så begynder vi så småt at åbne op, pligten har i dag gjort et stort stykke arbejde, tak for det. Petanque kan starte op, bare husk at holde afstand, billard starter op, husk at følge de udstukne rammer som i vil høre når i møder op.
Det er dejligt at vi igen kan komme lidt igang, og vi håber snart at få de sidste ting med.
Rigtig god weekend
Susanne
12/5-2020
Pligtarbejde
Bestyrelsen har besluttet at starte op med pligtarbejde igen. Vi starter op igen lørdag den 23 maj kl 8.00
Vi vil selvfølgelig arrangere os i små grupper og holde afstand. Men der er flere ting vi kan komme i gang med nu. vi starter med have 330-358.
Listen kan ses her
Klubberne
Vi har besluttet at holde alle klubber lukket til den 8 Juni, også de udendørs klubber, i soliditet med resten af klubberne.
Da det stadig er ulovligt, at være samlet mere end 10 personer.
Mvh.
Bestyrelsen
Der er sendt nyhedsbrev ud med denne information her
5/5-2020
Der er sendt nyt nyhedsbrev ud til jeres mail i dag. Nyhedsbrev
1/5-2020
Mvh Bestyrelsen
Mvh Bestyrelsen.
25/4-2020
Igennem den her Corona tid, har vi jo alle sammen oplevet og lavet noget andet ind det vi plejer. Vi har derfor at lavet en fane på vores hjemmeside med corona 2020 historier og billeder fra den tid. Det vil være sjovt om nogen år, at læse om dette.
Bestyrelsen bliver tit spurgt omkring, hvornår vi åbner kontoret. Vi afventer stadig svar fra myndighederne, omkring åbning af danmark. Vi forventer at kunne fortælle mere, efter den 10 maj. Vi håber også snart, at kunne informere mere omkring vores Generalforsamling. 'Vi har ikke glemt det.
Så en lille opfordring til jer alle sammen. Skriv en lille tekst eller en historie, gerne med billeder og send den til vores mail.
Bestyrelse.nv@gmail.com
Den kan sendes som Word, PDF eller hvad i finder ud af. Så skal vi få lagt det op, som en del af vores historie.
Det kan være en historie om hele familien er i haven og far og mor arbejde hjemme, med
de udfordringer, der kan være. Det kan være sjove byggeprojekter..
Det skal bare være sket i haveforeningen
Der er et link til siden her: Corona historie 2020
Vi håber at i vil være med. 💥💥😉
21/4 2020
Det er jo blevet skønt vejr for tiden, og vi kan se en masse der vil ud i jeres haver og gøre dem i stand. Der er også en del som har håndværker, for at lave forbedringer. Men vi har alt for mange som parkere på vejene for tiden i meget lang tid. Det vil bestyrelsen nu begyde at gøre noget ved. Det er kun tilladt at standse og læsse af. Derefter skal man fjerne sin bil og trailer. det er heller ikke tilladt at håndværker, kan have sine bil stående foran huset, fordi de ikke gider slæbe værktøj frem og tilbage, selvom man har et stort bygge projekt.
Vi vil stramme op på dette, og gå flere ture.
Mvh Bestyrelsen
13/4 2020
Grønt affald på lørdag den 18. april.
Vi åbner for at aflevere grønt affald på lørdag fra kl 9 til 12. Bestyrelsen vil være til stede og tilsikre at folk ikke står for tæt og vi forventer i følger de anbefalinger, som vi har for tiden, og som gælder alle steder.
Dette tilbud er som selvvanligvis for vores svageste kolonister, som ikke har mulighed for at komme på genbrugspladsen. Så hvis man kommer op med en trailer fyldt, vil man blive bedt op at køre videre til genbrugspladsen. Så vis hensyn og samfundssind.
Mvh Bestyrelsen.
8/4 2020
Så er det nye Corona informationer fra bestyrelsen.
Ind til vi høre noget nyt fra Statsministeren og sundhedsstyrelsen, vil alle arrangementer i juni og juli også være aflyst. Det betyder at alle klubber må holde pause og sommerfesten vil være aflyst. Samt alle udlejninger af fællehusene er annulleret indtil videre.
Helen fra Banko, har aflyst alle 4 banko spil i år.
Tingene kan selvfølgelig hurtig ændre sig, og vi kan åbne hurtigere op. Men vi følger de regler som myndighederne kommer med.
Mvh Bestyrelsen
3/3 2020
Nyt nyhedsbrev er ude igen. se det her
29/3 2020
Kontoret åbning i 2020
vi kan allerede nu fortælle at, vi selvfølgelig følger myndighedernes anbefalinger omkring samling af personer. Derfor vil åbning af kontoret blive rykket til senere tidspunkt.
Det vil sige at opskrivning til venteliste og leje af fælleshuse må vente til vi åbner.
Hvis der er nogen generelle spørgsmål til Bestyrelsen, Kasseren eller byggeudvalg kan man finde deres mails her
27/3 2020
Marketenderen åbner på Tirsdag den 31 marts. Vi har en masse nye ting til den nye sæson, men pga. siuatationen vi er i nu kun starte op i det små. se mere her
21/3 2020
Grundet Corona anbefalinger, er vi desværre blevet nød til at aflåse alle offentlige toiletter i haveforeningen. Det ville kræve daglig rengøring, som vi ikke har mulighed for. Vi har i forvejen problemer med at der er nogen som sviner dem til og ikke gør rent efter sig selv. Så når vi plejer, på pligtarbejdet, at gøre dem rent en gang om uge, og det ikke altid er nok. Så holder vi dem lukket, indtil pligtarbejde starter op igen.
Mvh Bestyrelsen
17/3 2020
Efter regeringens pressemøde
hertil aften har bestyrelsen set sig nød til at vi foreløbig udskyder pligt arbejde i 3 uger, ligeledes er der ingen klubber der kan mødes og Perlen og Fritidshuset kan ligeledes heller ikke lejes de næste 3 uger. De 3 uger vi foreløbig
har sat kan yderligere blive forlænget alt efter hvordan situationen tilspidser sig.
Vandet vil dog stadig blive åbnet på torsdag, da vi jo ikke går sammen i en flok mener vi dette godt kan forløbe uden risiko for den enkelte
der frivilligt har meldt sig. Vi mødes foran kontoret kl. 08.00.
De bedste hilsner og lad os alle håbe og bede til at vi får en fantastisk sommer.
Susanne
17/3 2020
Vi har netop besluttet at udskyde generalforsamling den 24 april til senere tidspunkt. Vi rykker det til en ny dato så hurtigt som mulig. Vi afventer myndighedernes anbefaling, og er ved at finde ud af hvornår, vi kan få lov til at låne lokalerne, på skolen igen.
Hold øje med hjemmesiden og Facebook.
Nyt nyhedsbrev her
7/3 2020
Vi har lige frigivet 1. nyhedsbrev 2020
Se det her Nyhedsbrev
3/3 2020
Nu nærmere sig snart dagen hvor vi skal åbne for vandet igen. Vi håber at det ikke bliver frost så vi kan åbne torsdag den 19 marts. Det er meget vigtigt at i allerede nu får lukket for alle vandhaner, så vi ikke får vand skader igen i år.
En ny ting i år er at vi ikke deler de røde sedler ud til pligtarbejde mere. Så i skal selv følge med her på hjemmeside og se hvornår i skal på pligt. Brug dette link
29/2 2020
Der er blevet rette lidt i vurderings reglerne, som vi gerne vil gøre opmærksom på. Fra 2019 kan man ikke bruge udokumenteret forbedringer, når man skal have vurderet sit hus. Dvs. hvis du laver forbedringer på dit hus, skal du gemme kvitteringer og faktura, på alt hvad du laver. Hvis du have penge for det, den dag du skal sælge. Tidligere skulle vurderingsholdet, stole på hvad de fik at vide, hvad tingene havde kostet. Det har selvfølgelig skabt udfordringer nogen gange.
Så husk at gemme alle kvitteringer og faktura på det du får lavet.
27/2 2020
Vi kan med glæde fortælle at vi har fået MobilePay på kontoret nu. Så fremover kan man betale med MobilePay 613363. Husk at skrive havenummer på overførelsen.
10/2 2020
Så er Aktivitets kalenderen klar her på hjemmeside. følg dette link
08/2 2020
Lidt nyt fra Legepladsen her i vinteren. Vi har haft det første eftersyn af legepladsen.
På Legepladsen er redskaberne nu malet, efterset og efterspændt, og de 3 gynger er nu sat ned så det ikke kun er de højrøvet som kan bruge dem, men også til de små børn.
Der kommer lidt flere redskabe "jorden er giftig ting" i starten af sæsonen og der kommer lige nogle tons sand til faldeunderlag, så man ikke slår sig.
Der har meldt sig 3 have som gerne vil hjælpe med at stå for legepladsen, så den altid står pæn, de vil selvfølgelig også have nogle forslag til legepladsen. Dette er bestyrelsen meget glade for.
28/1 2020
Vi arbejder hårdt på at få aktivitets kalenderen færdig så vi kan få den på hjemmesiden. men der gør nok lige 14 dage endnu.
Men i dag har vi fået pligt arbejde listen færdig og den kan hentes her. Der er også lidt info omkring lidt nyt tiltag for pligtarbejde sedlerne. læs om det her Pligtarbejde
En anden ny ting at vi har gjort ekspektanceliste "venteliste" digital. det vil sige at næste gang i skal betale for opskrivning skal i have jeres ekpektance parpir med for sidste gang. Mere om det senere.
07/11 2019
Husk at selvom det er vinter, er det stadig forbudt at parkerer på vejene. Bestyrelsen har lige været ude og dele et stort antal gebyr ud. Det er ikke sjovt, men nødvendigt. Vi har tidligere været ud og give en del mundlige advarsler, men det virker åbenbart ikke. Så nu bliver der skrevet gebyr ud på 600 kr i stedet.
06/10 2019
Ekstraordinær Generalforsamling
Det er med største fornøjelse at vi kan meddele at der med stor flertal er vedtaget at Groland får en kloak løsning til deres køkken og afdræning af parkeringsområdet, samt penge til at rottesikre deres lager.
Så vi også kan få glæde af alt deres dejlige mad til næste år.
Download referatet fra generalforsamlingen her
13/09 2019
Tak for en rigtig god generalforsamling, der blev holdt i en rigtig god tone og med rigtige gode spørgsmål. I en propfyldt Perlen.
Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling
Petanque klubbens: nyhedsbrev 2019
5/09 2019
Nyt nyhedsbrev: Nyhedsbrev nr. 05
21/08 2019
Nyt nyhedsbrev: Nyhedsbrev nr 04
11/8 2019
Vi har brug for lidt hjælp fra nogen af handy folket herude.
Gerald kunne godt bruge et lille team som ville tage sig af legepladsen. Han kan bruge 4 raske mænd og kvinder som gider stå for legepladsen. Så den ikke gror til, men ser pæn ud. Man slipper selvfølgelig for pligtarbejdet. Hvis i vil høre mere om dette kan i skrive til os på bestyrelse.nv@gmail.com
Malerholdet kunne også bruge et par eksra hænder. Man finder ud af sammen med dem om hvornår man samles og giver den en skalle på foreningens huse. Skriv til bestyrelse.nv@gmail.com hvis det er noget for dig.
1/8 2019
Vi skulle have haft fjernet jorden fra grøften sidste weekend den 27-28 Juli. Men da det regnet rigtig meget mellem lørdag og søndag, måtte vi aflyse arbejdet søndag.
Vi vil prøve igen på mandag den 5 og tirsdag den 6 august at blive færdig med dette projekt.
Utrolig nok er grøfte holdet igen på plads og finder frivillige til dette arbejde sammen med Bestyrelsen, Kim og Brian.
10/7 2019
Groland Marketender er kommet på Facebook.
I kan bruge denne link til et komme på deres FB-side og læse om ugens madplan og hvad de har af spændene ting i butikken
https://www.facebook.com/Grolandmarketenderi/
2/7 2019
1. Så er referatet fra generalforsamlingen kommet på hjemmesiden. se her
2. Det er med stor fornøjelse at vi nu kan fortælle at vi har fået lavet en aftale med kommunen om at få fjerner alt det jord der blev gravet op af grøften sidste efterår. Gerald har kæmpet en hård kamp, og har fået aftalt at kommune hjælper med udstyr og container og så har grøfteholdet lovet at hele holder hjælper til. det sker alt sammen i weekenden den 27 og 28 juli. Der kommer til at stå nogen container på nogen af de små veje som vi nok må afspærre i den weekend. Mere om det senere. Vi håber meget på jeres forståelse og eventuelt hvis har tid til at hjælpe frivilligt, vil vi blive glade.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
19/6 2019
Tårnby kommune har lovet os at der kommer grøncontainer til på lørdag den 22/6. Så vi kan komme af med vores affald. Vi håber virkelig at den kommer som lovet.
17/06 2019
Nyt nyhedsbrev: Nyhedsbrev_03
16/05 2019
Nyt nyhedsbrev: Nyhedsbrev_02
10/5 2019
Nyt nyhedsbrev: Nyhedsbrev_01