Vil du modtage vores nyhedsbrev?
Skriv dig op til nyhedsbrevet her
Se det nyeste nyhedbrev her: Nyhedsbrev November 2022
Nyhedsbev September 2022 og Oktober 2022
Nyheder
- 07-December-2022
-
Referatet fra den ekstraordinær generalforsamling
Referatet fra den ekstraordinær generalforsamling den 16 november 2022, er nu klar, og kan hentet her på hjemmesiden, under referater.
- 22-November-2022
-
Ekstraordinær generalforsamling
Vi havde et meget kort generalforsamling i onsdags den 16 november.
Der var 2 emner på dagsorden.
1 Ny kassere
2 Sluk for lyset om natten i vinterperioden
Vi var så heldig at Lene Reimer have 225, stillede op som kasserer. Så Lene blev valgt ind som vores nye kasserer. Tillykke med valget.
Så blev der stemt om lyser. Da det viser sig, at det vil tage mindst to år, at betale for de opdateninger af vores lysmaster, så de kunne være slukket om natte. i forhold til det vi spare. Blev det forslag stemt ned.
Der kommer et rigtig officielt referat, hurtigst muligt fra generalforsamlingen.
Men hermed et kort referat. - 13-November-2022
-
Dræn rør i Nordre Vang
Bestyrelsen har fået lavet en undersøgelse af en del af vores dræn. Det er der kommet en rapport ud af. Der kan læses mere om dette her på hjemmesiden og hente den rapport. Tryk på linket til siden med drænrør
- 16-Oktober-2022
-
Sæsonen er slut og vi lukker ned
Det er jo snart den tid hvor vi skal lukke ned for sæsonen. Det betyder at vi den 27. oktober lukker for vandet. Hvis man allerede har lukket sit hus ned, er det vigtig at man også husker at lukke for hovedhane, bagest i haven. Det kan afhjælpe flere vandskader, vi ser hvert forår når vi åbner igen.
Så brug efterårsferien på at kigge ud og lukke alt godt af - 15-September-2022
-
Indkaldelse til ekstraordinær Generalforsamling
Det er med stor beklagelse at vi kan informere at vores nye kasserer desværre må trække sig. Nancy er ellers kommet godt i gang, og er et godt medlem, af bestyrelsen.
Men Nancy er desværre blevet ramt af noget sygdom, som gør at hun ikke kan fortsætte. Det er heldigvis ikke livstruende, men alvorligt nok til, at hun ikke kan fortsætte.
Vi er heldig, at vi stadig kan trække lidt, på vores gamle kasserer, men vi skal have en ny på posten. Så alle der er interesseret, er velkommen til at kontakte os. Enten på mail eller på vores telefon nummer 61 37 18 43
Bestyrelsen vil derfor indkalde til ekstraordinær Generalforsamling - 15-August-2022
-
Jubilæums fest
Det var en fuldstændig fantastisk fest i lørdags. Der kom små 300 til vores reseption. hvor både der var til både børn og voksne. Både borgmesteren og kredsformanden kiggede forbi, og de begge holde flotte taler. Der var pony og tryllekunstner til de små, og så kom der lige en politibil forbi, som var friske på at lade de små kigge ind. Vi slutte af med over 200 spisene gæster. Hele vejen igennem blev festen styret, af en velforberedt formand, Kristian. Der sammen med bestyrelsen og en række frivillige, fik det hele til at glide. Der var virkelig god stemning vi festet igennem.
Bestyrelsen vil gerne takke alle, for en fantastisk dag. - 04-August-2022
-
Rundkørelsen spærres den 9 aug.
På tirsdag den 9 august vil vores store rundkørelse, blive spærret af, fra om formiddagen og hele dage. Der skal males op, så den står knivskap til jubilæumet. Da vejmaling kan tage op til 15 timer at hærde, vil den være spærret, til malerholdet mener at der er forsvarligt, at køre over igen. Så vær sød at respektere dette.
Mvh Bestyrelsen - 03-August-2022
-
Vinder af præmiehaver 2022
Så er listen kommet med vinder af havepræmier 2022
Kæmpe tillykke til alle vinder. - 02-August-2022
-
Præmiering og præmiefest
Kredsen har modtaget lister over årets præmietagere fra de foreninger som ønsker at deltage i ordningen. Jeg kan oplyse, at kredsens konsulent John Norrie i indeværende måned kommer rundt i foreningerne og ser og vurderer de haver som er udtaget til præmiering. I løbet af august 2022 vil foreningerne få oplyst, hvilke haver der vil modtage præmie i 2022.
Lørdag den 29. oktober afholder Kreds 1 årets præmiefest som i år foregår i Frederiksberg Hallen. Til festen kan samtlige præmietagere og foreningens bestyrelser deltage. Præmietagerne vil denne aften få overrakt deres præmie. Et arrangement som plejer at være velbesøgt med god mad, underholdning, dans og god stemning.
Med venlig hilsen
Amy Lauridsen
formand kreds1 - 27-Juli-2022
-
Generalforsamling referat 2022
Så har vi vores længe ventet referat klar.
- 25-Juni-2022
-
60 års Jubilæumsfest
Der er i dag lørdag d. 25. juni lagt indbydelse til jubilæumsfesten ud i alle jeres postkasser i foreningen.
Den afholdes lørdag den 13 august fra kl 12 til 24.
Vi håber at mange vil deltage og krydsere fingere for godt vejr.
Mvh.
Bestyrelsen - 15-Juni-2022
-
Havegennemgang
Bestyrelsen er begyndt på at gå havegennemgang.
Så vi vil anbefale jer at kigge i jeres postkasser. Der kan jo ligge en lille hilsen :-) - 21-Maj-2022
-
Marketenderen er åbnet
Mirela har fået åbnet sin butik og er klar til at tage imod jer.
Åbningstiderne er:
Mandag 12-20
Tirsdag 10-20
Onsdag 10-20
Torsdag 10-20
Fredag 10-21
Lørdag 8-21
Søndag 8-20 - 20-Maj-2022
-
Cafehuset
Jubii så er der noget til børnene
Søndag holder vi rejsegilde på vores nye legehus ”Cafehuset” på legepladsen.
Lis Winter har brugt over en uge på at samle det, og er meget begejstret.
Hun vil derfor invitere alle børn i Nordre Vang på is i det nye Cafehus på søndag kl 14.00 til åbningsfest.
De er selvfølgelig gratis for børn. Lis siger at huset passer godt for børn imellem 3-8 år.
Rigtig god weekend
Bestyrelsen - 15-Maj-2022
-
Bookning af selskabslokalerne
Bestyrelsen er klar med et nyt bookingsystem til at booke vores dejlige selskabslokaler. Men kan også se hvornår de er ledige.
Man kan betale depositum med mobilpay. Det gør det lettere for os alle sammen.
Husk at det er kun for forenings medlemmer, der kan booke vores festlokaler. - 13-Maj-2022
-
Søndagshuset
Hej alle i Nordre Vang.
Så blev der holdt generalforsamling til Søndagshuset.
Vi takker Tonni og Pukgi for de 8 år vi havde det sammen, de har valgt at stoppe men Adly og Susann kører det videre.
Der bliver ikke serveret brunch, men der er stadig mad.
Menuen i Maj:
D.15.05: tarteletter 10kr stk 3 for 25kr, kan købes fra kl 11.00
D.22.05: stegt flæsk med persillesovs lavet og serveres af Papillon, serveres kl 13.00. Husk at man skal tilmelde sig og betale inden den 19.05. Voksne koster 80kr og 40kr for børn
D.29.05: smørrebrød 10kr pr stk. kan købes fra kl. 11.00
Der kan stadig spilles duer fra kl 11.00 og de trækkes kl. 14.00
På generalforsamling blev det besluttet at medlemskontingent blev sat til 10kr
De bedste sommerhilsner
Søndagshuset - 21-April-2022
-
Vigtig information
Generalforsamlingen er desværre rykket fra den 29. april til 20. maj.
Bestyrelsen har i god tid booket Skelgårdsskolen store sal. Men den er blevet annulleret i dag den 21. april. Grundet der skal holdes eksamer i salen.
Vi har forsøgt at finde andre egnet lokaler, men vi kan ikke få nogen i den størrelse vi har brug for.
Dette er force majeure, og ikke noget bestyrelsen er herre over.
Generalforsamlingen vil i stedet blive holdt på
Skelgårdsskolen, Ugandavej 138, indgang B,
2770 Kastrup
Fredag den 20. Maj kl. 18.00
Dørene vil åbne kl 17.30
Torsdag 21. april 2022 - 15-April-2022
-
Aktitvitetskalenderen 2022
Vi har måtte opdateret vores aktivitetskalender med nye åbningstider for kontoret i sommerperioden. Vi holder nu kontoret lukket i ulige uger.
- 10-April-2022
-
Kloakering af HF Nordre Vang
Bestyrelsen har netop fundet ud af at Tårnby kommune nu vil tvinge HF Nordre Vang til at blive kloakeret inden 2028. Dette på trods af at det for et par år siden sagde, at de havde ingen planer om det.
Der har være holdt en møde Teknik- og Miljøudvalget den 24 marts, hvor man har beslutte om at de tre sidste foreninger, nu skal tvinges til kloakering, ved et Påbud.
Bestyrelse vil kigge de muligheder vi står overfor.
Der er vedhæftet referatet fra Teknik- og Miljøudvalget mødet. Den del der omhandler os.
Mvh
Bestyrelsen - 07-April-2022
-
Parkering på vejene
Vi har netop modtaget en klage fra Tårnby forsyning.
De oplever at der holder rigtig mange biler på vejene for tiden, Så de skal holde og vente uforholdsvis længe og vente på folk flytter deres biler. Samtidig bliver de tit mødt af sure bemærkninger.
Bestyrelsen vil gøre opmærksom på at der er ulovlgt at parkere foran sit havelod. Hvis man standser for at læsse af, skal man være klar til at flytte bilen.
Vi skal også gøre opmærksom på at det nu er ulovlig at parkere ved de store container bag fritidshuset. I mandag kunne skraldeholdet, ikke komme til at aflevere skrald, pga parkeret biler. Nu begynder vi også at skal modtage grøn affalds container. Hvis der holder biler i vejen, køre de igen. og vi har dermed mistet en grøn container. Så hold nu på jeres pladser, eller de frie pladser, op mod Perlen. - 06-April-2022
-
Indkaldelsen til Generalforsamlingen er klar
Den kan hentes ved på fanen for generalforsamling eller klikke på linket ovenover. Bestyrelsen er glad for at vi kan holde en helt almindelig generalforsamling og glæder os til at se jer alle igen.
- 17-Marts-2022
-
Dødsfald af en af foreninges store kæmper.
Det er med stor sorg, at meddele at Vagn Faxø er afgået ved døden.
Vagn var foregangsmand, da petanqueklubben startede op. Han har været tovholder, på mange af de ting, der er foregået i patanqueklubben.
Han vil blive et stort savn for klubben og foreningen.
Vores tanker er hos Birthe i den svære tid.
Æret været hans minde
Venligst bestyrelsen petanqueklubben
Alex - 03-Marts-2022
-
Åbning af vandet den 17 marts, hvis vejret arter sig.
Vi skal snart til at åbne for vandet til foreningen.
Husk nu at kontrollere at alle jeres vandhaner er lukket, også vandposten, nede i hjørnet af haven. Vi ser hvert år at flere har glemt at lukke den.
Vi ser tit, at en nabo åbner for den fælles stophane. Så kan der godt løbe meget vand på kort tid, hvis man ikke har fået lukket ordenligt, eller har lavet en ombygning i løbet af vinteren. Foreningen har ikke nogen forsikring, der dække det. Det er på eget ansvar.
Bestyrelsen frem til endnu en fantastisk sæson. Marts ser heldigvis ud til at være mere tør ind februar.
Vi åbner vandet den 17 marts, hvis vejret arter sig. - 15-Februar-2022
-
VIGTIG NYT – processen for juridiske henvendelser
Kære medlemmer
VIGTIG NYT – processen for juridiske henvendelser
På weekendens hovedbestyrelsesmøde (05. – 06. februar 2022) blev forbundskontorets juridiske rådgivning for medlemmer diskuteret. Der var enighed i hovedbestyrelsen om, at forbundskontorets juraafdeling mangler tilstrækkeligt kendskab til lokale forhold i deres sagsbehandling.
For at sikre en bedre sagsbehandling, hvor alle fremover får fyldestgørende svar, der tilgodeser lokale forhold, har hovedbestyrelsen truffet følgende beslutning.
Proces for medlemmer
Hvis I har spørgsmål eller udfordringer af juridisk karakter, skal I igen rette henvendelse til jeres haveforeningsbestyrelse. Bestyrelsen kan sende henvendelsen videre til kredsen med deres eventuelle kommentarer, og kredsen har så mulighed for at gøre det samme, inden de sender den videre til forbundskontorets juraafdeling. Juraafdelingen vil derefter behandle henvendelsen.
Juratelefonen er lukket
Beslutningen betyder, at forbundskontoret ikke længere står for direkte, juridisk rådgivning af medlemmer. Derfor er juratelefonen også lukket pr. dags dato. Forbundskontoret vil dog besvare telefonen og vejlede medlemmerne i de nye retningslinjer måneden ud.
Det er vores overbevisning, at dette tiltag vil sikre jer en bedre sagsbehandling fremover.
På vegne af Kolonihaveforbundets hovedbestyrelse,
Preben Jacobsen - 03-Februar-2022
-
Venteliste lukket for opskrivning
Bestyrelsen må desværre melde ud af ventelisten også i 2022 lukket, da vi har en alt for stor venteliste. Listen er på lige under 200 personer i år, og det betyder at listen er så lang, at det vil tage for langt tid før man bliver tilbudt en have Det finder vi urimeligt over for dem som står på listen.
- 29-Januar-2022
-
Marketenderiet / Købmand
HF Nordre Vang søger ny marketender/købmand til vores forening.
Vi har nogen ret lækker lokaler, som står tomme. En rigtig billig husleje og et fantastisk opland med kunder til butikken. Der er rigtig stor opbakning i vores og de nærliggende foreninger til denne butik, da det er den eneste i området.
Ring endelig på 61 37 18 43 eller skriv til bestyrelse.nv@gmail.com hvis du er interesseret. - 12-Januar-2022
-
Brikker til porten
Hver have har modtaget 2 brikker til porten. Vi har i bestyrelse besluttet, at man kan købe 3 brikker ekstra, for kr. 200,- pr styk. De kan købes i kontores åbningstid. Så hvert havelod kan nu have, op til 5 brikker.
Det er dog et krav, at det er til haveloddet beboer. Hvis brikken bliver delt ud til andre medlemmer, i vores nabo foreninger, vil den blive lukket. - 10-Januar-2022
-
Aktivitetskalenderen 2022
Så er vi klar med aktivitetskalenderen for i år.
Husk at vi er 60 års jubilærum i år. Så vi er ved at forberede en stor fest i midt august. Generalforsamlingen er også sat til slut i april med forbehold, for hvad der nu kan ske af Corona ændringer. - 28-December-2021
-
Forslag til generalforsamlingen
Bestyrelsen vil gøre opmærksom på at alle forslag til næste års generalforsamling skal være bestyrelsen i henne senest 31. januar 2022. De kan afleveres i vores postkasse eller på vores mail, bestyrelse.nv@gmail.com
- 26-December-2021
-
Pligtarbejde listen for 2022 er frigivet
Den nye liste for pligtarbejde er hermed frigivet.
Tryk på linket ovenover, eller find den på pligtarbejde fanen. - 09-December-2021
-
Ny byggevejledning
Bestyrelsen har lavet en ny byggevejledning som kan hjælpe lidt med at forstå de nye byggeregler der er kommet med den nye lokalplan.
Husk at du stadig skal søge om byggetilladelse hos bestyrelsen hvis du vil bygge nogen bygninger på dit havelod. i dag tæller alle byggerier, også driv- og legehuse, med som bygninger. - 12-Oktober-2021
-
Så blev lokalplanen helt godkendt
Bestyrelsen har frigivet den bygge vejledning som kommunen har lavet til os. Den ligger under bygge fanen.
Kommunen har også frigivet adminstation af kolonihaver. Som kan findes under lokalplan fanen.
Bestyrelsen en ikke tilfreds med det der er kommet ud. Vi vil søge rådgivning hos kollonihave kredsen. - 03-Oktober-2021
-
Høringsnortat er ved at blive godkendt
Lokalplanen er ved at blive godkendt og kommunen har netop udsendt et høringsnotat, fra sommerens hørings rundte.
Det er ikke fordi at kommunen har hørt ret meget efter, de forlag vi er kommet med. Det tyder på at vi, i fremtiden skal til at søge dispensation, for bare at lave en ordentlig haveindgang eller en terasse.
Bestyrelse er ved at samles med de andre foreninger, som har fået samme lokalplan og med kredsen om et modspil.
Men vi bliver nød til at afvente, til den endelige lokalplan kommer.
Det tyder på at det bliver i år. - 29-September-2021
-
Affald
Så har vi to gode nyheder
Vi får vores grønne container på lørdag den 2 okt. Den som de havde glemt i sidste uge. Den bliver dog først åbnet 9.30
Den anden gode nyhed er at kommunen vil give os en ekstra mad container, så det bliver hentet madaffald en gang mere på mandag 4 oktober ved jeres haver.
Igen må vi takke en fantastisk affaldshold der gider tage en ekstra tur.
Mvh Bestyrelsen - 18-September-2021
-
Opsigelse af parkeringspladser
Som vedtaget på generalforsamlingen vil bestyrelsen opsige alle lejet parkeringspladser pr. 1. april 2022 der ikke har fremvist en registreringsattest på sit køretøj. Dette for at give bedre plads til dem der har et behov for en plads i hverdagen. Der er flere som har en plads, uden at have en bil. Dette vil vi dermed lave et opgøre med.
For at beholde din parkeringsplads skal du komme på kontoret med en kopi af registreringsattesten på din bil. Den kan afleveres personlig i kontoers åbningstid her i september. Eller den kan lægges i kontoers postkasse. Man kan også sende den på mail til bestyrelse.nv@gmail.com
Husk at skrive havenummer. - 18-September-2021
-
Byggestoppet gælder stadig
Kære alle kolonister.
Bestyrelsen kan se at flere går i gang med at bygge til. Vi gør opmærksom på at kommunens byggestop stadig gælder. Det betyder at man ikke kan bygge til, lave skur eller legehus, sætte drivhus op uden at søge kommunen om tilladelse. Hvis man ikke har en tilladelse, skal det ulovlige byggeri rives ned med det samme.
Vi har ikke noget dato på hvornår det byggestop ophøre. - 27-August-2021
-
Groland lukker helt efter denne sæson
Det er med stor beklagelse at bestyrelsen har modtaget Groland opsigelse på marketenderiet. Specielt efter den lange og urimelige kamp mod kommunen. Det blev så også de begrænsninger som kommunen har givet os, der tog livet af Groland. Det kunne ikke køre rundt uden at der kunne laves mad også til de fester der bliver holdt i foreningen. Og det må Groland ikke mere.
Groland har heldigvis besluttet at køre sæssonen ud, så det glæder os, at vi kan sige ordenligt farvel til dem.
Bestyrelse må så i arbejdstøjet igen, for at finde ud af hvad vi vil med de lokaler. Det er jo en tung arv at skulle følge efter Groland. Der på trods af Corona, sag fra kommunen virkelig skulle køre op af bakke i hele deres tid, alligevel har kunne flytte så meget på den måde et marketenderi skal køre på,for at samle foreningen.
Groland vil blive savnet og Bestyrelsen og hele foreningen krydser fingre for at det går dem godt, så de snart kan åbne Groland et andet sted i nærheden.
Mvh Bestyrelsen - 01-August-2021
-
Nye Kontoret åbningstider
Bestyrelsen har en del opgaver som vi vil prioritere højt at få lavet, samt flere og flere skriver til på vore mail i løbet af ugen. Derfor har vi valgt at have åbent i de lige uger og holde lukket i de ulige, men arbejde på de mange opgaver vi har liggende.
Kontoret vil derfor være åbent tirsdag:
27 juli
10 aug
24 aug
Vi vil så have åbent hver tirsdag i september, til at vi har sidste kontortid den 28 september. - 22-Juli-2021
-
Generalforsamlingen referatet
Referatet er klar nu.
klik på linket og kom frem til dokumentet. - 13-Juli-2021
-
Så er det blevet tid til at kigge på jeres parkeringspladser
Inden for de næste par uger vil bestyrelsen gå en tur rundt og kigge på parkeringspladserne. Så få den gjort pæne. Det er dit ansvar, at pladsen er velholdt.
- 07-Juli-2021
-
Groland åbner igen lørdag 10 Juli
Det er en af årets bedste nyheder at vi igen kan få åbnet vores marketenderi. Vi har simpelthen vundet en gigantisk kamp, og fået en tilladelse, til at lave mad og sælge madvare i vores marketenderi.
Dette har kunne lade sig gøre pga. et massivt pres fra jer, en vanvittig god opbakning fra vore lokal aviser. Bestyrelsen der sammen med vores advokat fandt flere fejl i afslaget, samt Groland som aldrig gav op og kæmpede heroisk.
Det hele ender op i små ændringer, hvor kommunen gør det klart at det er foreningens marketenderi, og der må ikke reklameres udenfor foreningen. men hvis man kommer forbi må man selvfølgelig gerne spise og købe mad hos vores marketender.
Bestyrelsen er selvfølgelig begejstret over at vi kunne bevare en marketenderi i vore forening. vi vil gerne takke Allan, vore Borgmester, som tog vores henvendelse seriøst og kom på besøg og så hvilken fantastisk ting vi havde kørende. hvilket gav os mulighed for at lave en ny ansøgning. og tak til amagerbladet og 2770 for den opbakning.
GROLAND ER TILBAGE !!!!! - 30-Juni-2021
-
Havevandring
Bestyrelsen vil snart gå en tur igennem foreningen og kigge på jeres haver. Så nu er det tid til en tur i haverne og gøre dem flotte.
- 25-Juni-2021
-
Cykelløb på søndag 27 juni
Der er cykelløb på vejene omkring foreningerne nu på søndag den 27 juni. bestyrelsen har derfor valgt at åbne porten til Johannes Burg Alle på søndag, så man nemt kan komme ud og ind i HF NordreVang. Den bliver lukket igen søndag aften.
- 07-Juni-2021
-
Parkeringspladser på vestre side af tværvejen fra tjørnevej til Lindevej.
Lidt info om det nye pæne område bag ved parkeringspladserne på tværvej imellem Tjørnevej og Lindevej.
Der er nu planeret fra parkeringspladsen og ind til hækken, det vil nu påhvile lejer af parkeringspladsen at holde den ryddeligt og pæn. Det gælder området foran, bagved og på siderne af parkeringspladsen. Dvs at ukrudt skal holdes væk fra det område inklusiv parkeringspladsen, man har også pligten til at holde hækken. Her ville det være en god ide at tale med den som bor på den anden side af hækken så man ikke bliver uvenner over bagateller. Hvis man vælger at plante noget lavt voksende f.eks. rhododendron skal det stadig holdes nede, man kan også så græs, men det det skal slås og holdes ned så det ikke løber løbsk.
På hele parkeringsområdet kan vi se at fliser hopper og danser rundt. Bestyrelsen blevet enige om, at parkeringsplads lejer kan lægge alle former for sten på, så man ikke render rundt i pladder. Det kunne være perlesten, fliser eller grus - 23-Maj-2021
-
Generalforsamling Indkaldelsen 2021
Bestyrelsen vil hermed gerne indkalde HF Nordre Vangs medlemmer til Generalforsamlling Lørdag den 19. juni kl 12.00 på plænen ved Fritidshuset.
Følg dette link og hent indkaldelsen, regnskab og forslagene.
NYT.. der var desværre et forslag som ikke var kommet med i første forsøg. det er kommet med nu.. Beklager - 23-Maj-2021
-
Sommerfesten er aflyst
Bestyrelsen har besluttet at vi aflyser sommerfesten igen i år.
Det vil ikke være muligt at kunne holde den på en tilfredsstilende måde.
Vi vil i stedet bruge vore energi på at holde en kanon fest næste år, hvor vi har 60 års jubilæum. - 22-Maj-2021
-
Spritkørsel
Bestyrelsen er blevet opmærksomt på, at der er flere i foreningen, som kører spritkørsel. Bestyrelsen tager stærkt afstand fra dette. Spirituskørsel må og skal ikke forgå. Hvis i har mistanke til nogen, som gør det så kan man evt. tage en samtale med vedkommende. Det vil også være muligt at skrive til bestyrelsen så vil vi tage en samtale med pågældende.
Som i alle ved er årsagen til flest trafikdræbte om året hastighed og alkohol. Bestyrelsen tager stærkt afstand fra begge dele. Vi vil derfor i sammen forbindelse bede jer alle om at overholde hastighedsgrænsen på 15 km/t her i foreningen.
Det er en lille forening og det er ikke nødvendigt, at køre rundt herinde med alkohol i blodet. Hvis du skal indtage alkohol så tag cyklen. Da vi har hørt dette fra flere, håber bestyrelsen ikke vil bliver nødt til at tilbageholde nogen af vores kolonister, indtil politiet ankommer, pga. spirituskørsel. Men vi vil se os nødsaget til det, hvis det ikke stopper øjeblikkeligt. Såfremt dette sker vil bestyrelsen, ligeledes se om der er mulighed for at få lejemålet opsagt jf. vores vedtægter § 7.2.
Dette er naturligvis ikke noget vi ønsker, men vi sætter vores kolonisters tryghed og sikker højt og vi skal allesammen være trygge og sikre i vores kolonihaver.
Med ønske om en god sommer til alle. - 14-April-2021
-
Groland Marketenderi er blevet lukket af Tårnby kommune.
Groland lukker butikken på ubestemt tid fra på mandag d. 19 April.
For at gøre en lang historie kort, så blev vi i efteråret gjort opmærksom på af Tårnby kommune at vores lejede lokaler i Marketenderiet ikke var godkendt som spisested, men at vi kunne ansøge herom.
Det har vi i god tro selvfølgelig regnet med at de var, i og med vi overtog lokalerne med et produktionskøkken, fødevarestyrelsens kontrol, den forhenværende Marketender havde etableret pizzaria her og at det står i vores kontrakt, at vi må producere madvarer.
Vores ansøgning blev taget op af Tårnby Kommunes Bygge og ejemdomsudvalg i går. De har givet os et afslag på ansøgningen fordi de ikke mener vi lever op til (citat tårnby kommune):"Etablering af spisested i landzone vil ændre anvendelsen og dermed ændre udtrykket af kolonihaveområdet. At drive et spisested for op til 5 haveforeninger har karakter af kommercielt sigte og kan ikke længere anses som værende en naturlig aktivitet for et marketenderi"
I kan se dagsordenen for mødet d 13 april her: https://www.taarnby.dk/politik/dagsordener-og-referater/...
Vi ser ingen anden udvej lige nu end at lukke butikken fra på mandag på ubestemt tid, da vi dér modtager et påbud fra Teknisk forvaltning mod at producere en hver form for madvarer. Altså hele vores eksistensgrundlag: brød, delikatesser, dagens ret og så videre. Vi kan desværre ikke leve af at sælge øl og slik.
Vi indsender selvfølgelig en klage og må afvente denne indtil vi forhåbentlig kan åbne op igen.
Vi har også startet en underskriftsindsamling op, som vi håber i vil gå ind og skrive under på. Find den her: https://www.skrivunder.net/bevar_groland_marketenderi
❤️❤️❤️
Andreas og Gro
#bevargrolandmarketenderi #grolandmarketenderi
HF Nordrevangs Bestyrelse gør indsigelser
Vi vil selvfølgelig ikke finde os i at kommunen laver sådan en indgreb i vores forening. Der skal ikke være nogen tvivl at man altid skal overholde reglerne. Så selvfølgelig skal man have bevillingerne i orden.
MEN, der har været marketenderi på den adresse side have foreningen blev åbnet i 1962. Der var for starten en bager, i de bygninger. Vi kan undre os over, at kommunen aldrig har været ude og besøge os, på trods at at de har tilsynspligt..
De sidste 8 år har der været bla. været pizza restaurant, købmand og nu Groland Marketenderi. På trods af at der har været corona, har vi sidste år været overvældet, af alle de lækre ting, der bliver lavet i deres butik.
Så det er meget svært at se en forening, som ikke har det forsamlingssted mere.
Vi håber at vi kan få de politikker ud i det virkelig liv og se at der ikke er en restaurant kæde der er åbnet i HF Nordrevang.
Men en hjertelig sted med utrolig lækkert mad og fantastisk hygge i den rigtige kolonihave stil og ånd.
Bestyrelsen vil sammen med Gro og Andreas mødes og se på hvilken muligheder vi har og hvor vi kan få hjælp. - 11-April-2021
-
Indsamling til Birgit have 114
Indsamlingen til Birgit have 114 som har haft en del hærværk mod sit hus henover vinteren, sluttede i går. Bestyrelse er overvældet den opbakning der har været.
Der er samlet 8465kr ind til Birgit. Det er intet mindre ind fremragende og viser hvilken fantastisk sammenhold og mennesker der bor i vores forening. TAK.
Birgit har skrevet et tak til jer alle her:
Kære ”med-kolonister”
Tusind tak for den store opbakning og ikke mindst det økonomiske tilskud til udbedring af vinterens skader. En speciel tak til bestyrelsen – I har virkelig været søde og hjælpsomme. Jeg synes, det har været meget utrygt og ikke særlig rart og håber, det er sluttet nu. Heldigvis har mine naboer lovet at passe på mig i sommer :-)
En ting er, at politiet ikke har kunnet gøre mere – vi lever selvfølgelig - og heldigvis for det - i et retssamfund, hvor beviserne skal være i orden, men at mit forsikringsselskab ikke kan yde bedre service lever vist op til sætningen: Man kender først sit forsikringsselskab, når man har en erstatningssag.
Jeg har haft ”besøg” 5 gange fra december til februar. Alka betragter dette som 5 sager med hver sin selvrisiko på 1.960 kroner. Selvom alt tyder på samme gerningsmand, mener Alka ikke, der er sammehæng!! De 3 sager er ”kun” graffiti, som jeg nok selv skal få fjernet det meste af med lidt knofedt og maling, mens de 2 andre er større skader.
Den ene skade vedr. noget tømrerarbejde, som er ved at blive udbedret.
Den anden vedr. min varmepumpe, hvor Alka (Tryg) kun vil dække 50% af det tilbud, jeg har indhentet, hvilket betyder at jeg vil skulle betale ca. 7.000 kroner selv, så I kan nok forstå, at jeg er meget glad for jeres donationer.
Derfor endnu en gang kæmpe tak for hjælp og opbakning og I ønskes alle en rigtig god og forhåbentlig solrig og coronafri sommer,
Mange hilsner
Birgit Larsen
Have 114 - 08-April-2021
-
Total byggestop
Vi har lige modtaget en lidt forsinket anvisning fra kommunen angående byggestop.
Det betyder at de byggetilladelser bestyrelsen har givet er annulleret og man skal nu ansøge kommunen om byggetilladelse.
Brevet ligger på hjemmesiden, under lokalplan.
Byggestoppet gælder fra den 29 marts til 24 maj 2021, hvorefter vi forventer at have en lokalplan vi kan godkende efter.
For nuværende, er det ukendt, om kommunen vil overtage byggetilladelser fremover. Det havde de ellers sagt, at det ville de ikke ved de møder vi har holdt med dem.
Skriv til byggeudvalget.nv@gmail.com hvis der er nogen spørgsmål omkring jeres byggesag, eller tolkning af dette skriv der er kommet. - 29-Marts-2021
-
Generalforsamling 2021
Vi har booket skolen til at holde Generalforsamlingen den 23 april. Men vi kan allerede nu se at der ikke vil være muligt at afholde den på dette tidspunkt, Pga. de restriktioner vi stadig er underlagt. Derfor har vi besluttet at holde den udendørs, på græsplænen ved fritidshuset lørdag den 19 juni kl 12.00. Hvis det vælter ned den dag vil vi holde den, dagen efter den 20 juni kl 12.00. Man kan selv tage stole med. Det er selvfølgelig kun tilladt at deltage hvis man har en have.
Bestyrelsen forventer at udsende indkaldelsen inden for et par uger.
Mvh
Bestyrelsen - 24-Marts-2021
-
Lokalplan
Tårnby kommune har i dag sendt høringsbrev ud til os alle sammen. Det handler omkring den nye Lokalplan som snart er på trapperne.
Bestyrelsen vil klart anbefale jer at læse det brev.
Brevet skulle gerne komme i jeres E-boks fra i dag og frem.
Mvh
Bestyrelsen - 18-Marts-2021
-
Åbning af vandet
Så er der blevet åbnet for vandet og rigtig mange har ikke lukket deres hovedhannen. Hovedhannen ligger i et af jeres hjørner i baghaven som udgangspunkt lige i skel der hvor jeres vandpost er.
Det er vigtig at I sørger for at grave dem fri, så man nemmere ved at lukke for jeres vand, hvis der er en vandskade hos jer.
Vi har desværre også set en masse dårlig udført vvs arbejde, når vi kommer ned til jeres vandpost i baghaverne. Almindelig vandslanger der bliver brugt som reparation til vandtilgang til huset. Eller andre uautoriseret VVS løsninger. Dette skaber mulighed for stort vandspild og udgifter for os alle.
Bestyrelsen vil gerne gøre opmærksom på at alt VVS arbejde skal udføres af en autoriseret VVS'er, både inde i huset og ude ved skel. - 17-Marts-2021
-
Facebook
Der er en tendens at mange der vil have fat i bestyrelsen skriver på Facebook.
Bestyrelsen sidder ikke klar og kigger Facebook hele tiden.
Så hvis der er et problem som bestyrelsen skal tage sig af, er det bedst at bruge mail bestyrelse.nv@gmail.com ellers i akut nødsituation på telefon 61 37 18 43
Bestyrelsen ser gerne at man i de fleste tilfælde, ser om man selv kan redde situationen, eller hvis det er i en nabos have, at man så forsøger at få fat på personen. Hvis man ikke kan det, er det fint at kontakte bestyrelsen hvis det er akut. - 15-Marts-2021
-
Pligtarbejde starter på lørdag 20 marts
Husk at pligtarbejde starter nu på lørdag. Bestyrelsen vil gøre alt for at passe godt på jer. Der vil mindst være 2 bestyrelsesmedlemmer på de næste par gange. Så vi kan udlevere og modtage værktøj og redskaber. Så kom glad og hyg med dine naboer og lad os starte sæsonen godt op i år.
På lørdag er det have 180-209 der skal i gang. - 08-Marts-2021
-
Hærværk i vinterperioden
Vi har henover vinteren været plaget af en række hærværk rundt omkring i haveforeningen. Det har desværre vist sig at være en tosset person, som stalker et af vores medlemmer i foreningen. Personen har malet på mange af vores skilte og mange af jeres postkasser. Hos en enkel af vores ældre medlem, er han gået helt amok og har sprængt hende varmepumpe og dørkarm i stykke, med meget kraftig hjemmelavet bomberør og malet på huset og flere vinduer med en tube maling. Det er sket over flere omgange og hos en ældre dame som intet har med den person at gøre.
Vi har selvfølgelig med personen til politiet, og har ham også på vores videokamera, hvor han har maske på. Politiet kender ham godt og har snakket med ham flere gange. Men han nægter at have gjort noget, og da vi ikke med garanti kan se at det er ham, vil politiet ikke gøre noget. Det er jo skrækkeligt at man skal lave med sådan en stalker og hun kan ikke gøre noget ved ham.
Så har vi problemet med vores kolonist i have 114 som har fået ødelagt sit meget flotte hus. Da hærværket er sket over flere omgange vil forsikringen have selvrisiko for hver skade og det bliver dyrt. Så bestyrelsen har besluttet at vi starter en indsamling til Have 114. Så vi håber at mange vil være med og hjælpe lidt til.
Man kan hjælpe med at sende penge på Mobile Pay på dette nummer 20679701 husk at skriv jeres have nummer eller indsamling.
Eller på denne konto nr. reg. 4467 konto. 4468192144. husk at skriv jeres have nummer eller Indsamling.
Det er Lis som står for indsamlingen. Vi samler ind indtil den 10 april. - 03-Marts-2021
-
Vi åbner snart for vandet
Hvis vejret holder sig til den varme side, åbner vi for vandet den 18 marts. Derfor er det vigtigt at man kommer ud og sikre sig at alle vandhaner er lukket nu. Vi ser hvert år at mange, der har ladet vandhaner stå åbent, eller man har brugt vinteren til at bygge lidt om, og så glemt at få lavet VVS færdigt.
Så kom i foreningen og giv jeres hus et forårs chek. - 28-Januar-2021
-
Husk forslag til Generalforsamling
Forslag til Generalforsamling skal være afleveret til bestyrelsen inden den 01-02-2021 i henhold til foreningens vedtægtet.
Der rigtig mange herude, som har gode forslag, men det kommer kun op hvis der bliver skrevet til bestyrelsen. det kan ske på vores hjemmeside, brev i postkassen eller ved at skrive til bestyrelse.nv@gmail.com - 22-Januar-2021
-
Pligtarbejde liste for 2021
Så er listen for hvornår i du skal på pligtarbejde i 2021 blevet opdateret.
Følg linket og se den nye liste. - 22-Januar-2021
-
Aktivitestskalender
Hej alle
Så er der blevet frigivet aktivitetskalender for 2021.
Se den ved at følge linket. - 29-December-2020
-
Godt nytår
Bestyrelsen ønsker jer alle en rigtig glædelig jul og godt nytår.
Det har jo på rigtig mange måder, været et meget mærkeligt år, hvor kolonihaven lige pludselig blev stedet hvor mange af os kom til at bruge ekstra meget tid.
I foråret flyttet en del ud i haverne, for at få bedre plads, da vi alle skulle arbejde hjemme. Samtidig var der lige pludselig, også tid til at lave nogen af de byggeprojekter, vi ikke havde tid til før.
Vi kom også meget sent i gang med pligtarbejde, hvilket gjorde at vi ikke helt nåede alt det vi ville i år. Så nogen af vores områder er lidt forsømte her til slut.
Til sidst måtte vi skubbe vore Generalforsamling helt til november måned. Det har vi ikke prøvet før i foreningens historie.
Vi må håbe at 2021 bliver et mere normalt år.
Godt nytår til jer alle.
Mvh Bestyrelsen - 20-December-2020
-
God jul fra formanden
Kære alle i Nordre Vang.
I og jeres familie ønskes en rigtig glædelig jul, og et rigtig godt nytår.
Vi håber at 2021 bliver et bedre år end 2020 og at vi kan være tættere på alle dem vi har nær.
På bestyrelsens vegne
Susanne - 02-December-2020
-
Referat fra generalforsamlingen 2020
Så har vi referatet klar for generalforsamlingen den 6 november 2020.
- 02-December-2020
-
Defekte Brikker
Vi ser desværre at de brikker som vi alle fik tilbage i 2017, er begyndt at blive defekte. Det er specielt hvis de ligger og ikke bliver brugte i lang tid. Vi har snakket med leverandøren og han kan ikke hjælpe os. Så den eneste løsning er at få den skiftet ud med en ny.
Så hvis din brik lige pludselig ikke vil virke, skriv en mail til bestyrelsen på denne mail bestyrelse.nv@gmail.com
Så kan vi finde ud af at få den skiftet,hvis det ikke kan vente til foråret.
Da det efterhånden er en del der skal skiftes, Har bestyrelsen besluttet at det nu vil koste 50,- kr. for en ombytning. - 15-November-2020
-
Lokalplan for HF Nordrevang
Så har vi lidt nyt omkring lokalplan. Bestyrelsen havde håbet, at vi kunne have haft på plads, på dette tidspunkt. Men Corona har også sat en lille stopper for det arbejde.
Kommunen har i stedet været ret gode og ansat 2 konsulenter, som skal hjælpe kommunen, og os med at få sat gang i det arbejde. Der er 9 kolonihave foreninger i Tårnby, som mangler at få en lokalplan, og 4 som har fået.
Det gode er, at Tårnby Kommune er meget glade for alle os kolonihaver foreninger, og vil gerne bevare vores områder. Nu skal vi bare i gang med det arbejde, sammen med de to konsulenter.
Som det ser ud nu, vil vores forening få en lokalplan i 2022-23
Lokalplanen skal erstatte den gamle deklaration. Det er her hvor alle reglerne er for vores forening. Der er bla. beskrevet størrelse af vores huse og hvor tæt vi må bygge. Det bliver i den nye lokalplan, vi håber at få lov til at bygge, lidt tætter til skel, samt flere friheder til at bygge skure.
Det bliver godt at få den på plads på et tidspunkt. - 06-November-2020
-
Generalforsamling 2020
Så fik vi afholdt årets Generalforsamling.
Der var kun 32 medlemmer der deltog, så det blev en meget kort længe ventet generalforsamling. Den blev holdt på kun 20 min. Vi må sige, at det var corona venligt. Vi håber at vi snarest muligt kan sende en referat ud til jer. - 02-November-2020
-
Ulovlig parkering på vejene
Vi kan igen se at mange ikke overholder vores regler med parkere på vores veje. Vi vil igen begynde at gå rundt og dele gebyr ud til dem der ikke forstår vores regler. Reglerne gælder hele døgnet.
Mvh Bestyrelsen - 22-Oktober-2020
-
Gade lampe er gået ud
Gade lampen ved have 70 er gået ud. Vi har bestilt tekniker til at reparere den. Den vil blive fikset indenfor et par uger, da der er leverigstid på reservedelen.
- 18-Oktober-2020
-
Husk at vi snart lukker for vandet.
Torsdag den 29 oktober lukker vi for vandet. Det betyder at i inden den dag skal lukke for jeres hoved vandhane ved forgreningen i hækken.
Samme dag vil vi lukke porten. - 15-Oktober-2020
-
Generalforsamling
Så er indkaldelsen til Generalforsamlingen klar til jer alle sammen på vores hjemmeside. Den bliver afholdt fredag den 6 november kl 18.00 på Skelsgårdsskolen, Ugandavej 138, indgang B, 2770 Kastrup.
02/10-2020
Vi indsamler de nye affald container på pligtarbejde lørdag den 3/10 som er sidste pligtarbejde. Dette er for at de ikke skal stå halvfyldte hele vinteren. vi vil samtidig informere om at der vil blive hentet husholdnings affald sidste gang på mandag den 5/10 ved vejen af vores skraldehold.
Det er jo en lidt trist tid hvor sæsonen er ved at være slut og mange er vendt hjem til lidt varmere stuer. Men bestyrelsen har ikke opgivet at holde generalforsamling i år. Vi er ved at planlægge den. Det vil blive en reduceret generalforsamling uden indkommende forslag. Men for at der ikke skal komme til, at få konsekvenser for de næste mange år, bliver vi nød til at få godkendt vores budget og valg af tillidsposter. Vi vil derudover sætte en begrænsning, på kun en medlem til havelod. Af den simple grund at vi ikke vil kunne have plads til ret mange menneske, hvis vi skal overholde alle de anbefalinger, der er for tiden.
Generalforsamlingen vil blive afholdt fredag den 6 november. Der vil komme en indkaldelse meget snart.
24/9-2020
Vi har desværre lige fået at vide, at årets præmiefest, som skulle være afhold den 31 oktober er blevet aflyst p.g.a corrona. Det er vi i bestyrelsen selvfølgelig kede af, da det er en rigtig god måde at fejre dem, som gøre lidt ekstra, for at vi har nogen flotter haver.
Bestyrelse er ved at finde ud af hvordan vi kan fejre dem i lidt mindre omfang. Så de heldige kan få deres præmier. Det vil blive meldt ud snarst.
Man kan se åres vinder via dette link. Præmie haver 2020
22/8-2020
Husk at bestyrelsen er ude og gå havegennemgang for tiden. så det er en god ide at få ordnet sin parkerings plads og lige tage en tur igennem haven og få ordnet bede og slå græsset 🙂
9/8-2020
Så er der sendt et nyt nyhedsbrev til jer alle samme. se dette link.
8/7-2020
Der har været så stor interesse, for vores haveforening, til at blive skrevet op på ventelisten, at bestyrelsen har taget den hårde beslutning, at lukke for opskrivning igen. Vi har fået over 130 nye på listen i år, og det betyder at listen nu er så lang, at det vil tage for langt tid før man bliver tilbudt en have. Det er urimeligt over for dem som står på listen, hvis vi bliver ved med at tilføre flere nu.
Så listen er lukket igen fra den 7/7-20
8/7-2020
Se de nye affald sorterings regler her.
De nye container er stillet ud nu og skal bruges fra i dag.
20/6-2020
Vi kom igennem den første kontor dag, med en lang kø til opskrivning. Der var nogen som havde stået foran kontoret, det meste af dagen. Det må betyde, at vi er en velanset kolonihave forening, som vi kan være stolte af.
Vi er også kommet godt igang med pligtarbejde igen. Nu kan man rigtig se at vi er bagud. Så det er med stor glæde at de folk der kommer på pligt arbejde, virkelig giver den gas og vi når en masse ting, samtidig med at vi passer på hinanden og får hygget og sludret. Det er en meget vigtig del af Pligtarbejdet. Det virker også som om at vores nye edb system til at styre pligtarbejdet virker fint, og de fleste er glade for at de røde sedler er væk.
Gerald har fået samlet en masse hold som begynder at lave friviligt arbejde rundt i havenforeningen. Det er ret imponerende at vi stadig kan samle frivillige. Legepladsen er ved at få ny indgang ved rundkørelsen. Der bliver sat en låge op, og der er ryddet som man bedre kan se vores små børn når de komme ud fra lege pladsen. Der vil blive laver 6-8 p-pladser til biler, ved den gamle indgang. Der bliver sat et nyt hegn ind mod legepladsen, så der ikke kan leges op af bilerne.
9/6-2020
Det er med den største fornøjelse at vi kan informere at Kontoret åbner igen på tirsdag den 16/6 kl 17.30 til kl 19.00. Vi ser frem til at kunne snakke med jer alle sammen igen. Der vil selvfølgelig være en begrænsning på maks. 2 personer af gangen, udover de personer fra bestyrelsen. Men med lidt tålmodighed og respekt til hinanden udenfor, vil det helt sikkert gå fint.
Husk at vi har åbent for opskrivning i år. Man skal møde personligt op. Det koster kr 100,- at blive skrevet op, og man kan betale med kontant eller mobilpay. Bestyrelsen vil gøre opmærksom på at man kan blive skrevet op og genopskrevet hele sæsonen. Så der ingen grund til at komme på første kontor dag, for dette.
23/5-2020
Så begynder vi så småt at åbne op, pligten har i dag gjort et stort stykke arbejde, tak for det. Petanque kan starte op, bare husk at holde afstand, billard starter op, husk at følge de udstukne rammer som i vil høre når i møder op.
Det er dejligt at vi igen kan komme lidt igang, og vi håber snart at få de sidste ting med.
Mvh Bestyrelsen.
25/4-2020
Igennem den her Corona tid, har vi jo alle sammen oplevet og lavet noget andet ind det vi plejer. Vi har derfor at lavet en fane på vores hjemmeside med corona 2020 historier og billeder fra den tid. Det vil være sjovt om nogen år, at læse om dette.
Så en lille opfordring til jer alle sammen. Skriv en lille tekst eller en historie, gerne med billeder og send den til vores mail.
Bestyrelse.nv@gmail.com
Den kan sendes som Word, PDF eller hvad i finder ud af. Så skal vi få lagt det op, som en del af vores historie.
Det kan være en historie om hele familien er i haven og far og mor arbejde hjemme, med
de udfordringer, der kan være. Det kan være sjove byggeprojekter..
Det skal bare være sket i haveforeningen
Vi håber at i vil være med. 💥💥😉
Der er et link til siden her: Corona historie 2020
Mvh Bestyrelsen
21/4 2020
Det er jo blevet skønt vejr for tiden, og vi kan se en masse der vil ud i jeres haver og gøre dem i stand. Der er også en del som har håndværker, for at lave forbedringer. Men vi har alt for mange som parkere på vejene for tiden i meget lang tid. Det vil bestyrelsen nu begyde at gøre noget ved. Det er kun tilladt at standse og læsse af. Derefter skal man fjerne sin bil og trailer. det er heller ikke tilladt at håndværker, kan have sine bil stående foran huset, fordi de ikke gider slæbe værktøj frem og tilbage, selvom man har et stort bygge projekt.
Vi vil stramme op på dette, og gå flere ture.
Mvh Bestyrelsen
13/4 2020
Grønt affald på lørdag den 18. april.
Vi åbner for at aflevere grønt affald på lørdag fra kl 9 til 12. Bestyrelsen vil være til stede og tilsikre at folk ikke står for tæt og vi forventer i følger de anbefalinger, som vi har for tiden, og som gælder alle steder.
Dette tilbud er som selvvanligvis for vores svageste kolonister, som ikke har mulighed for at komme på genbrugspladsen. Så hvis man kommer op med en trailer fyldt, vil man blive bedt op at køre videre til genbrugspladsen. Så vis hensyn og samfundssind.
Mvh Bestyrelsen.
8/4 2020
Så er det nye Corona informationer fra bestyrelsen.
Ind til vi høre noget nyt fra Statsministeren og sundhedsstyrelsen, vil alle arrangementer i juni og juli også være aflyst. Det betyder at alle klubber må holde pause og sommerfesten vil være aflyst. Samt alle udlejninger af fællehusene er annulleret indtil videre.
Helen fra Banko, har aflyst alle 4 banko spil i år.
Tingene kan selvfølgelig hurtig ændre sig, og vi kan åbne hurtigere op. Men vi følger de regler som myndighederne kommer med.
Mvh Bestyrelsen
3/3 2020
Nyt nyhedsbrev er ude igen. se det her
29/3 2020
Kontoret åbning i 2020
vi kan allerede nu fortælle at, vi selvfølgelig følger myndighedernes anbefalinger omkring samling af personer. Derfor vil åbning af kontoret blive rykket til senere tidspunkt.
Det vil sige at opskrivning til venteliste og leje af fælleshuse må vente til vi åbner.
Hvis der er nogen generelle spørgsmål til Bestyrelsen, Kasseren eller byggeudvalg kan man finde deres mails her
27/3 2020
Marketenderen åbner på Tirsdag den 31 marts. Vi har en masse nye ting til den nye sæson, men pga. siuatationen vi er i nu kun starte op i det små. se mere her
21/3 2020
Grundet Corona anbefalinger, er vi desværre blevet nød til at aflåse alle offentlige toiletter i haveforeningen. Det ville kræve daglig rengøring, som vi ikke har mulighed for. Vi har i forvejen problemer med at der er nogen som sviner dem til og ikke gør rent efter sig selv. Så når vi plejer, på pligtarbejdet, at gøre dem rent en gang om uge, og det ikke altid er nok. Så holder vi dem lukket, indtil pligtarbejde starter op igen.
Mvh Bestyrelsen
17/3 2020
Efter regeringens pressemøde
hertil aften har bestyrelsen set sig nød til at vi foreløbig udskyder pligt arbejde i 3 uger, ligeledes er der ingen klubber der kan mødes og Perlen og Fritidshuset kan ligeledes heller ikke lejes de næste 3 uger. De 3 uger vi foreløbig
har sat kan yderligere blive forlænget alt efter hvordan situationen tilspidser sig.
Vandet vil dog stadig blive åbnet på torsdag, da vi jo ikke går sammen i en flok mener vi dette godt kan forløbe uden risiko for den enkelte
der frivilligt har meldt sig. Vi mødes foran kontoret kl. 08.00.
De bedste hilsner og lad os alle håbe og bede til at vi får en fantastisk sommer.
Susanne
17/3 2020
Vi har netop besluttet at udskyde generalforsamling den 24 april til senere tidspunkt. Vi rykker det til en ny dato så hurtigt som mulig. Vi afventer myndighedernes anbefaling, og er ved at finde ud af hvornår, vi kan få lov til at låne lokalerne, på skolen igen.
Hold øje med hjemmesiden og Facebook.
Nyt nyhedsbrev her
7/3 2020
Vi har lige frigivet 1. nyhedsbrev 2020
Se det her Nyhedsbrev
3/3 2020
Nu nærmere sig snart dagen hvor vi skal åbne for vandet igen. Vi håber at det ikke bliver frost så vi kan åbne torsdag den 19 marts. Det er meget vigtigt at i allerede nu får lukket for alle vandhaner, så vi ikke får vand skader igen i år.
En ny ting i år er at vi ikke deler de røde sedler ud til pligtarbejde mere. Så i skal selv følge med her på hjemmeside og se hvornår i skal på pligt. Brug dette link
29/2 2020
Der er blevet rette lidt i vurderings reglerne, som vi gerne vil gøre opmærksom på. Fra 2019 kan man ikke bruge udokumenteret forbedringer, når man skal have vurderet sit hus. Dvs. hvis du laver forbedringer på dit hus, skal du gemme kvitteringer og faktura, på alt hvad du laver. Hvis du have penge for det, den dag du skal sælge. Tidligere skulle vurderingsholdet, stole på hvad de fik at vide, hvad tingene havde kostet. Det har selvfølgelig skabt udfordringer nogen gange.
Så husk at gemme alle kvitteringer og faktura på det du får lavet.
27/2 2020
Vi kan med glæde fortælle at vi har fået MobilePay på kontoret nu. Så fremover kan man betale med MobilePay 613363. Husk at skrive havenummer på overførelsen.
10/2 2020
Så er Aktivitets kalenderen klar her på hjemmeside. følg dette link
08/2 2020
Lidt nyt fra Legepladsen her i vinteren. Vi har haft det første eftersyn af legepladsen.
På Legepladsen er redskaberne nu malet, efterset og efterspændt, og de 3 gynger er nu sat ned så det ikke kun er de højrøvet som kan bruge dem, men også til de små børn.
Der kommer lidt flere redskabe "jorden er giftig ting" i starten af sæsonen og der kommer lige nogle tons sand til faldeunderlag, så man ikke slår sig.
Der har meldt sig 3 have som gerne vil hjælpe med at stå for legepladsen, så den altid står pæn, de vil selvfølgelig også have nogle forslag til legepladsen. Dette er bestyrelsen meget glade for.
28/1 2020
Vi arbejder hårdt på at få aktivitets kalenderen færdig så vi kan få den på hjemmesiden. men der gør nok lige 14 dage endnu.
Men i dag har vi fået pligt arbejde listen færdig og den kan hentes her. Der er også lidt info omkring lidt nyt tiltag for pligtarbejde sedlerne. læs om det her Pligtarbejde
En anden ny ting at vi har gjort ekspektanceliste "venteliste" digital. det vil sige at næste gang i skal betale for opskrivning skal i have jeres ekpektance parpir med for sidste gang. Mere om det senere.
07/11 2019
Husk at selvom det er vinter, er det stadig forbudt at parkerer på vejene. Bestyrelsen har lige været ude og dele et stort antal gebyr ud. Det er ikke sjovt, men nødvendigt. Vi har tidligere været ud og give en del mundlige advarsler, men det virker åbenbart ikke. Så nu bliver der skrevet gebyr ud på 600 kr i stedet.
06/10 2019
Ekstraordinær Generalforsamling
Det er med største fornøjelse at vi kan meddele at der med stor flertal er vedtaget at Groland får en kloak løsning til deres køkken og afdræning af parkeringsområdet, samt penge til at rottesikre deres lager.
Så vi også kan få glæde af alt deres dejlige mad til næste år.
Tak for en rigtig god generalforsamling, der blev holdt i en rigtig god tone og med rigtige gode spørgsmål. I en propfyldt Perlen.
Download referatet fra generalforsamlingen her
13/09 2019
Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling
Petanque klubbens: nyhedsbrev 2019
5/09 2019
Nyt nyhedsbrev: Nyhedsbrev nr. 05
21/08 2019
Nyt nyhedsbrev: Nyhedsbrev nr 04
11/8 2019
Vi har brug for lidt hjælp fra nogen af handy folket herude.
Gerald kunne godt bruge et lille team som ville tage sig af legepladsen. Han kan bruge 4 raske mænd og kvinder som gider stå for legepladsen. Så den ikke gror til, men ser pæn ud. Man slipper selvfølgelig for pligtarbejdet. Hvis i vil høre mere om dette kan i skrive til os på bestyrelse.nv@gmail.com
Malerholdet kunne også bruge et par eksra hænder. Man finder ud af sammen med dem om hvornår man samles og giver den en skalle på foreningens huse. Skriv til bestyrelse.nv@gmail.com hvis det er noget for dig.
1/8 2019
Vi skulle have haft fjernet jorden fra grøften sidste weekend den 27-28 Juli. Men da det regnet rigtig meget mellem lørdag og søndag, måtte vi aflyse arbejdet søndag.
Vi vil prøve igen på mandag den 5 og tirsdag den 6 august at blive færdig med dette projekt.
Utrolig nok er grøfte holdet igen på plads og finder frivillige til dette arbejde sammen med Bestyrelsen, Kim og Brian.
10/7 2019
Groland Marketender er kommet på Facebook.
I kan bruge denne link til et komme på deres FB-side og læse om ugens madplan og hvad de har af spændene ting i butikken
https://www.facebook.com/Grolandmarketenderi/
2/7 2019
1. Så er referatet fra generalforsamlingen kommet på hjemmesiden. se her
2. Det er med stor fornøjelse at vi nu kan fortælle at vi har fået lavet en aftale med kommunen om at få fjerner alt det jord der blev gravet op af grøften sidste efterår. Gerald har kæmpet en hård kamp, og har fået aftalt at kommune hjælper med udstyr og container og så har grøfteholdet lovet at hele holder hjælper til. det sker alt sammen i weekenden den 27 og 28 juli. Der kommer til at stå nogen container på nogen af de små veje som vi nok må afspærre i den weekend. Mere om det senere. Vi håber meget på jeres forståelse og eventuelt hvis har tid til at hjælpe frivilligt, vil vi blive glade.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
19/6 2019
Tårnby kommune har lovet os at der kommer grøncontainer til på lørdag den 22/6. Så vi kan komme af med vores affald. Vi håber virkelig at den kommer som lovet.
17/06 2019
Nyt nyhedsbrev: Nyhedsbrev_03
16/05 2019
Nyt nyhedsbrev: Nyhedsbrev_02
10/5 2019
Nyt nyhedsbrev: Nyhedsbrev_01